معاون توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس‌جمهورابلاغ کرد؛
اولویت دورکاری با زنان دارای فرزند خردسال یا معلول


یزدفردا "با ابلاغ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، اولویت استفاده از دورکاری با زنان کارمند خصوصا مادرانی است که فرزند خردسال یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند.


اولویت استفاده از دورکاری با زنان کارمند خصوصا مادرانی است که فرزند خردسال یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند.


به گزارش یزدفردا به نقل از  اطلاع‌رسانی دولت، لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: بر اساس مفاد ماده 4 آیین‌نامه دورکاری (کار در خانه) موضوع مصوبه مورخه 7/4/1389 وزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، در طرح دورکاری کارمندان دولت با توجه به ضرورت ملاحظه اقتضائات، حق تقدم و اولویت استفاده از این طرح با زنان کارمند خصوصا مادرانی است که فرزند خردسال یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند.


گفتنی است کارگروه اجرایی طرح دورکاری به منظور برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر امور دورکاری دستگاه اجرایی، مرکب از معاون ثابت دستگاه اجرایی به عنوان رئیس ، نماینده وزیر یا رئیس دستگاه اجرایی ، مدیر واحد و برنامه دستگاه اجرایی (یا عناوین مشابه) به عنوان دبیر ،مدیر واحد انفورماتیک دستگاه اجرایی (یا عناوین مشابه) ،مدیر واحد پشتیبانی دستگاه اجرایی (یا عناوین مشابه) و مدیر واحد متولی فعالیت مورد نظر برای انجام از طریق دورکاری (حسب مورد) تشکیل می شود.


بر این اساس وظایف و اختیارات کارگروه فوق مواردی چون تأیید صلاحیت کارمندان متقاضی دورکاری ،تعیین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام دورکاری ، تعیین ساز و کارهای لازم برای امنیت اطلاعات مورد استفاده در فرآیند دورکاری ، تعیین دوره‌های زمانی برای فعالیت‌های دورکاری هر کارمند ، نظارت بر اجرای فرآیند دورکاری در دستگاه اجرایی و تهیه گزارش‌های مدیریتی نهایی فعالیت‌های انجام شده از طریق دورکاری را شامل می شود.


بر اساس ماده4 این آیین نامه، پس از تعیین فعالیت‌های قابل انجام از طریق طرح دورکاری و اعلام آن به کارمندان، انجام آن با درخواست کارمند و موافقت دستگاه یا پیشنهاد دستگاه و موافقت کارمند صورت می‌پذیرد.


بر این اساس ،در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، افراد معلول و زنان باردار یا دارای فرزندکمتر از شش سال از اولویت برخوردار خواهند بود.


این بخشنامه 11 دی ماه 1389 به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا